Aktuálně o řešení Aruba Remote Access Point
Krabička, která vám přestěhuje práci domů
Letošní březen změnil mnohá tradiční paradigmata. Jednou z jistot, kterou vlna nečekané globální pandemie nejvíce otřásla, je naše závislost na fyzickém pracovním místu. Prakticky ze dne na den jsme byli nuceni ve velkém opustit kanceláře a začít pracovat z domova. A teď to nejhorší a nejlepší zároveň – ono se ukázalo, že to může fungovat. Firmy nezkolabovaly, jen zrychleně začaly využívat technologie, které jsou na trhu už dlouhou dobu k mání. Ať už jde o sdílené dokumenty, videohovory, VPN připojení v domácnostech nebo nejrůznější byznys aplikace.
Samozřejmě ne vždy je přestěhování takto jednoduché. Například složitější výrobu jen tak nepřestěhujete. A i v případě takového call-centra se to zdá jako těžko řešitelný problém. Protože představa, že máte ze dne na den přestěhovat stovky desktopů, IP telefonů, tiskáren, skenerů a dalších periferních zařízení, může vypadat jako mimořádně náročný úkol.
Jenže i tady už dnes existují technologie, které celou věc dokážou elegantně a opravdu snadno vyřešit. Příkladem může být řešení Aruba Remote Access Point. Jednoduché zařízení, které ušetřilo mnoha podnikům na přelomu března a dubna velké starosti.
Krabička, která vám přenese kancelář domů
Klasické VPN softwarové řešení už asi znáte. Ale tahle „krabička od Aruby“ je přece jen trochu jiný případ. Zprostředkuje vám firemní síť přímo doma. Přesně takovou, jako byste byli v práci. Hlásí se vám stejné firemní Wi-Fi SSID. Navíc má porty pro IP telefon, desktopový počítač nebo tiskárnu, a tím umožňuje pracovat úplně stejně jako v kanceláři nebo zasedací místnosti. Jediné, co musíte udělat, je připojit krabičku k internetu. Všechno ostatní se udělá samo – vytočí se VPN do centrály, zařídí připojení, nastaví práva.
„V některých případech je to v zásadě jen o komfortu. Mnoho firem chtělo zařídit lepší a efektivnější podmínky pro management. Tak, aby měli všechno na naprosto stejné úrovni jako v práci,“ vysvětluje Lubomír Galatík, který vede Arubu v České a Slovenské republice.
„Ale v souvislosti s událostmi posledních týdnů jsme častěji realizovali těžší obchodní případy. Například jedna z největších českých finančních institucí potřebovala na home office přestěhovat celé call centrum. To už samozřejmě není jen o tom, že nakoupíte notebooky (které jsou mimo jiné právě teď na trhu docela nedostatkovým zbožím). Ale i kdybyste koupili stovku nových laptopů, musíte je nejprve dát vašemu IT administrátorovi, který tam potřebuje nahrát image, programy, antiviry, firewally. Zajistit, že je to zařízení aktualizované a může se tak bezpečně připojit do sítě. Jeden notebook po druhém. Tím přicházíte o peníze i o čas. Ale stejně budete jen na půli cesty, protože k notebooku potřebujete IP telefony, tiskárny, někdy skenery a další periferie. Všechny tyhle problémy Aruba Remote Access Point elegantně vyřeší,“ doplňuje Lubomír Galatík.
Aruba totiž vsadila na jednoduchost. Ve výsledku je možné nasazení zjednudušit do té míry, že stačí zadat požadavek do výroby na to, kam si má zařízení vytočit VPN, a logistika následně dodá na místo finálního určení k uživateli domů již zcela připravenou krabičku. Tu si jen připojí k internetu a nic jiného neřeší. Administrátorovi se zařízení objeví v jeho centrálním dashboardu a váš byznys funguje bez přerušení dál. A to je v téhle divoké době docela důležitý vklad do budoucna.