O akci, kde se odborníci seznamují s nejnovějšími technologiemi v oblasti bezpečnosti dat, optimalizace infrastruktury a umělé inteligence
Pavel Strašlipka: Na HPE Technology Tour se snažíme inspirovat
HPE Technology Tour 2024 přilákala v letošním roce stovky účastníků na zastávkách po celé České republice. Akci, pořádanou společností HPE od roku 2018, oceňují odborníci, kteří se zde seznamují s nejnovějšími technologiemi v oblasti bezpečnosti dat, optimalizace infrastruktury a umělé inteligence. S Pavlem Strašlipkou, produktovým manažerem HPE, jsme si povídali o letošním ročníku, zájmu účastníků i snaze zachovat akci exkluzivní a přínosnou pro ty, kteří se chtějí rozvíjet právě s HPE.
Jak jste si letošní HPE Technology Tour užil?
Velmi! Stejně jako každý rok. Nejvíce mě vždy těší zájem lidí, kteří investují svůj čas a zůstávají s námi leckdy až do večera. Je skvělé vidět jejich chuť diskutovat a zapojit se do akce. HPE Technology Tour pořádáme už od roku 2018 a její koncept je stále stejný – v rámci jednotlivých přednášek je nejdříve teoretická část a poté praktická ukázka našich technologií. Letos jsme se zaměřili na tři hlavní témata: bezpečnost dat (ochrana proti ransomware), optimalizaci infrastruktury a umělou inteligenci. V současnosti vidíme velký zájem o praktické nasazení AI, což mě těší, protože to znamená skutečnou interakci – lidé se ptají, doplňují a rozvíjejí téma. Možná, že řada zákazníků i partnerů netuší, že v této trendy oblasti máme co nabídnout. Můj dojem také je, že účastníci oceňují, že jezdíme za nimi, do jejich měst, aby za námi nemuseli jen do Prahy – to je ten pravý důvod, proč máme v názvu akce slovo „Tour“.
Byly letos jednotlivé zastávky plně obsazené?
Ano, v Brně, Ostravě a Plzni jsme měli nadprůměrnou účast ve srovnání s předchozími roky, což mě opravdu potěšilo. Navíc se domnívám se, že někteří, kterým nevyhovovaly dané termíny, dorazili třeba až do Prahy. Zájem byl letos vyvážený a ideální, díky čemuž se kapacity naplnily dle našeho očekávání. Snažíme se zachovat určitou výjimečnost a charakter akce, aby byla hlavně pro ty, kterým může přinést skutečnou hodnotu. Účast na akci je bezplatná, což není úplně obvyklé, protože vstup na jiné podobné odborné semináře či konference stojí nemalé peníze. I když je otevřená pouze pro pozvané, dbáme na to, aby obsah odpovídal především potřebám našich zákazníků a partnerů.
Chceme, aby se akce stala příležitostí pro setkání s lidmi, kteří s námi sdílejí vizi a mohou s námi společně rozvíjet obchodní spolupráci. Pro účastníky jsme jako poděkování připravili občerstvení a tradiční tričko, které je symbolem naší akce již od prvního ročníku.
Zmínil jste, že účastníci dostávají trička jako památku. Nosí je lidé i mimo akci?
Všímám si, že na různých akcích lidé naše trička nosí. Setkáváme se s nimi častěji než jednou za rok, a tak vidím, že si tričko berou znovu a znovu. I letos jsem na jiných akcích viděl pár lidí v našich tričkách. Samozřejmě, nejsme Taylor Swift, aby všichni přišli v našem tričku – k tomu máme ještě daleko (úsměv). Ale potěší mě, když si ho vezmou a tvoří tak jakousi komunitu lidí, kteří se k naší značce hlásí.
Všiml jste si letos zvýšeného zájmu o nějaké konkrétní produkty nebo technologie?
Ano, všiml. Naše společnost se obecně zaměřuje na prodej hardwaru a souvisejících služeb. Loni jsme na HPE Technology Tour představili nový koncept systému pro ukládání dat, který vzbudil velký zájem. Nová platforma HPE Aletra Storage MP, zaměřená na ukládání blokových, objektových a souborových dat, byla velmi dobře přijata – jen v ČR jsme prodali již 100 kusů, což je významné číslo a nepamatuji si,že bychom v historii měli s nějakou takovou storage technologií úspěch. Za takovou důvěru patří našim zákazníkům velký dík. Pro letošní rok jsme naši nabídku rozšířili o správu virtuálního prostředí, a dokonce vlastní virtualizaci, o čemž plánujeme více hovořit na HPE Discover v Barceloně. Naši zákazníci už nyní projevují velký zájem o to, jak takovou virtualizaci nezávislou na Microsoftu nebo VMware mohou využívat. Pochopitelně je zajímá, jak je to licencováno, na jakých technologiích běží a jak se srovnává s jinými řešeními. Když se podíváte na současný trh právě v této oblasti, je to pro účastníky pochopitelně nyní velmi atraktivní téma.
Co je pro vás nebo vaše kolegy ta meta, které chcete akcí dosáhnout?
Pokaždé říkám na akci účastníkům, že naším cílem je nejen inspirovat, ale také dát dostatek podnětů k tomu, aby nás zákazníci pozvali k sobě do firmy, kde můžeme vše detailně probrat. Myslím, že to je smysl naší práce, která nás v týmu nesmírně baví. A realita, kdy takový zájem narůstá, je pak velkou odměnou za naše úsilí.