Nejlepší obchodník je sportovec

„From Edge to Cloud“, přitažlivé, úderné, ale široce rozkročené heslo, s nímž drží krok jen ti nejpovolanější. Motto společnosti HPE, k jehož naplnění aktivně pomáhá i dceřiná společnost Aruba. O nenápadné nenahraditelnosti Aruby i o překvapivé souvislosti badmintonu s obchodníky, jsme si povídali s Michalem Svobodou, novou tváří HPE Aruba v České republice.

Co je HPE Aruba?

„Aruba je výrobce síťových technologií – drátových i bezdrátových – a patří už šestnáct let k lídrům ve svém oboru,“ zjednodušeně předestírá Michal Svoboda, aby mohl přejít k nejzásadnějšímu cíli, kterým se Aruba honosí. „Snažíme se, aby naše produkty byly bezchybné, s vysokou dostupností a neustále funkční. Uživatel má tak vždy maximální zážitek, ať je připojený jakkoli,“ dodává jedním dechem, „a právě spolehlivost našich řešení zajišťuje i jejich bezpečnost a efektivnost.“
Funkčnost a kvalitu těchto služeb pak dokládá i dlouhodobé umístění Aruby v IT žebříčku od nezávislé společnosti Gartner, ale i její působení v českých gigantech, od firem po univerzity. „Aruba však není jen dalším výrobcem, naše práce je dodat celé řešení. Končíme až v moment, kdy je funkční vše, od uživatele až k aplikaci,” dodává Michal Svoboda.

Challenger – obchodní styl

Ekosystém společnosti HPE Aruba není jediný ve hře světa sítí, propojení je důležité i s partnerskými kanály, aby se produkty úspěšně dostaly tam, kde je jich třeba. Michal Svoboda názorně vysvětluje: „Výrobce má svou distribuční síť na lokálním trhu, síť certifikovaných partnerů, která má svůj proškolený a certifikovaný personál, a ten zákazníkům prodává a instaluje produkty. Partnerská síť je pro úspěšnost zásadní, protože výrobce používá nepřímý model prodeje.“

Michal Svoboda 16 let právě takovým nepřímým certifikovaným partnerem byl, a to perfektně koresponduje s filosofií Aruby, která má enormní zájem na porozumění byznysu svého zákazníka a specifikům jeho průmyslu či odvětví. Přináší tak dokonale zvládnutý Challanger sale model, jak se žargonem nazývá způsob, kdy obchodníci nejsou pouze prodavači, ale i konzultanty. Díky svým zkušenostem dokáže uplatnit portfolio služeb této společnosti – může tak například poradit, jak nejlépe financovat techniky i jejich certifikace, jak takové lidi uplatnit, i jak prodat zákazníkovi.

From Edge to Cloud

Efektivita není v tomto případě jen prázdná fráze. Lákavou vizi HPE „from edge to cloud“ ve společném tandemu dotahují k dokonalosti už od roku 2015, kdy HPE získala Arubu.
„From edge to cloud… Aby se uživatel správně a bezpečně připojil k aplikaci, a to vždy a v jakýchkoli podmínkách,“ překládá Michal Svoboda nejdůležitější motto síťových technologií posledních let. Čeština poukazuje na nutnou provázanost všech článků naléhavěji než původní stručnost, ale na anglické verzi se snáze ilustruje jasný a oddělený význam každého slova. O první tři se stará Aruba. „FROM znamená přenos drátem i bezdrátem, EDGE je okraj sítě, koncový uživatel a TO je WAN konektivita mezi domácností/pobočkou a cloudem/datovým centrem,“ kreslí Michal Svoboda na tabuli. A protože cloudy a storage hrdě zaštiťuje HPE, funkčnost se rozvíjí ve stmelený tým, což dokazuje i využití služeb Aruby u kritických systémů.

Ideální obchodník je sportovec

„Ideální profil obchodníka je sportovec,“ zamýšlí se Michal Svoboda, sám vášnivý badmintonista, který se 15 let pohyboval na kurtech první ligy. „Vyzkouší si výhry i prohry, ví, že jde spíš o perspektivu než o jeden zápas. Je zvyklý na zodpovědnost a přitom je lídrem,“ rozvíjí, a přitom vzpomíná, jak mezi byznysmeny dříve populární squash postupně nahradil přístupnější badminton, který si zahraje každý. „Všichni jsme někdy v ruce drželi raketu, a i když je to technicky náročný sport, zahraje si profesionál s amatérem,“ usmívá se a letmo zmiňuje plánovaný firemní turnaj. Nic nevypovídá o obchodníkovi víc než právě schopnost komunikace a umění nadchnout, a to se Michalu Svobodovi bezpochyby daří. Těšíme se tedy, co za zářnou budoucnost Arubu v čele s novým manažerem čeká.