Eyal Hasson: Základem je profesionální přístup a ochota vyjít vstříc

Rozhovor s šéfem globálního týmu, který sídlí v Praze a poskytuje Presales podporu po celém světě

Eyal Hasson, vedoucí konzultantského týmu HPE v České republice, má za sebou fascinující kariérní cestu, která začala klasickým novinovým inzerátem a postupně ho dovedla až k manažerské pozici v globálním týmu. Jeho rozhodnutí žít v Česku ho dovedlo do HPE a dnes vede tým, který se stal vzorem pro ostatní pobočky po celém světě. Ve svém rozhovoru se zamýšlí nad důležitostí pochopení zákaznických potřeb, přínosem inovací a specifiky práce v korporaci, kde trpělivost často hraje klíčovou roli.

Jak jste se dostal na českou pobočku HPE? Co vás vedlo k tomu, že jste si vybral právě Českou republiku?

Začnu odpovědí na druhou otázku – proč právě Česko? Moje bývalá manželka byla Češka a seznámili jsme se v zahraničí. Dohodli jsme se, že naše budoucnost bude právě v České republice, a proto jsem zamířil sem. A jak jsem získal tu pozici? Odpověděl jsem na inzerát – byl to klasický tištěný inzerát v Mladé frontě Dnes. Nabízenou pozici jsem získal. Šlo o konzultantskou práci, kterou v HPE vlastně zastávám dodnes – jen jsem se postupně z konzultanta stal manažerem této oblasti.

Jak dlouho pro HPE pracujete?

Příští rok to bude 20 let. Pamatuji si ten inzerát dodnes – mám ho vyrytý v paměti. Stálo v něm, že mezinárodní firma hledá lidi pro oblast informačních technologií, konkrétně se zaměřením na servery a datová úložiště, a požaduje technické znalosti a jazyky, jako je angličtina, němčina a francouzština. Řekl jsem si: ano, to je pro mě, a přihlásil jsem se.

Čím konkrétně se v HPE zabýváte?

Moje skupina se zaměřuje na předprodej (u nás uslyšíte spíše PRESALES), což je moment, kdy zákazník chce nakoupit HPE produkty, jako jsou servery, síťové produkty nebo datová úložiště. Specialisté pro jednotlivé oblasti zákazníkovi pomáhají v rozhodování kvalifikovanými odpověďmi na otázky, doporučením optimálních řešení a přípravou vhodných konfigurací. Často je to z naší strany koncert, vše musí fungovat a ladit dohromady. A já? Jsem dirigentem tohoto orchestru.

Působnost vašeho pražského týmu se aktuálně rozšířila i na americký kontinent. Jak probíhalo začlenění amerického trhu do vašeho portfolia?

V roce 2009 jsem začal budovat tým, který se postupně stal vzorem pro další regiony – náš model se osvědčil a replikoval. S kolegy z těchto týmů jsme přes 10 let úzce spolupracovali, řešili stejné problémy a sdíleli zkušenosti, což nakonec plynule vedlo k zapojení asijské skupiny v minulém roce a teď i americké skupiny. Klíčem k úspěchu bylo zaměřit se na potřeby zákazníků a firmy, nejen na naše nápady; inovace vycházely vždy z toho, co bylo skutečně potřeba.

Jak tato změna ovlivnila pražskou pobočku HPE?

Měli jsme už výborný vztah s lokálním týmem a toto propojení jej jen posílilo. Hlavní změna je, že pobočka v České republice získala globální funkci – což je teprve podruhé v její historii. První globální roli tu měl tým pod vedením Jana Zadáka, a teď je tu druhá, naše funkce.

Jak vlastně přistupujete k podpoře zákazníků po celém světě?

Nejdůležitější je poslouchat, co zákazníci potřebují. Naším úkolem je dodat jim přesně takové řešení, které jim bude vyhovovat, a když mají specifické požadavky, snažíme se jim vyjít vstříc nebo jim vysvětlit, co je optimální. Respektujeme kulturní rozdíly – ve Francii a Japonsku je důležitá bezchybná komunikace, zatímco ve Španělsku či Německu je to méně striktní.

Je možné říct, že máte univerzální přístup k zákazníkům?

Ano, dá se to říct – základ je vždy profesionální přístup a ochota vyjít vstříc. Zákazník nemá vždy pravdu, ale stále je zákazníkem. I my máme své hranice a občas musíme říct, že něco není možné. Udržení kvality a profesionálního přístupu je klíčové. Reputaci, kterou jsme budovali 15 let, bychom mohli ztratit za 15 minut, a tak si na to dáváme pozor.

S rostoucím tlakem na efektivitu a inovace – jak se to promítá do práce vašeho týmu? Pomáhají vám nové technologie?

Inovace jsou pro nás klíčové – kolegové vytvářejí aplikace, které zefektivňují rutinní úkoly, příkladem může být automatizace mailů. Na inovacích pracujeme pravidelně a podporujeme je, i když je náš rozpočet omezený. Lidé to dělají, protože jim to usnadňuje práci a navíc je to baví. Když mohu, rád takové kroky z pozice manažera podporuji.

HPE je korporace, což může mít své předsudky. Co považujete za klíčové pro efektivní práci v takovém prostředí?

Mít trpělivost. V korporaci trvají procesy dlouho – i skvělý nápad může trvat roky než se realizuje. Předpověděl jsem propojení našich týmů po celém světě už před pěti lety, ale stalo se tak teprve nedávno. V korporaci některé věci zkrátka potřebují dozrát. Na druhou stranu je to ale vyváženo silným zázemím a stabilitou.

S digitalizací a automatizací – kam se podle vás bude vyvíjet role vašeho týmu?

Vidím především vývoj směrem ke zrychlení procesů – konfigurace by mohla trvat místo osmi hodin jen hodinu. Budeme efektivnější. Očekávám také více komunikace se zákazníky přes virtuální schůzky. I když musíme počítat s tím, že se práce online oproti dnešnímu stavu ještě může rozšířit, věřím, že mí lidé budou stále chodit do kanceláří. Možnosti pracovat v kanceláři v dobrém kolektivu a sdílet společnou atmosféru si totiž nejen já, ale většina mých kolegů v HPE velmi vážíme.


Sledujte nás

Stojí za přečtení

banner